Op klantreis bij Ons Doel

Publicatiedatum: 26-02-2019

 

Tevredenheid van onze huurders is voor ons erg belangrijk. Het goed afhandelen van reparatieverzoeken is een heel bepalend voor de tevredenheid. Ons Doel werkt met vaste bedrijven om reparatieverzoeken van onze huurders af te handelen. Op donderdag 24 januari hebben wij bij ons op kantoor een bijeenkomst georganiseerd voor de bedrijven waar wij veel mee samenwerken. Met elkaar gingen we op zoek naar de belangrijkste onderdelen bij het afhandelen van een reparatieverzoek. Dat noemen ze met een mooi woord ‘de klantreis’.

Behalve onze vaste aannemers firma Meerbouw en firma Van der Helm deden ook de loodgieter, ontstopper, elektricien en de cv installateurs mee aan deze bijeenkomst. Maaike Berkel van KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector), die de klanttevredenheid voor Ons Doel meten, en Margreet Kaemingk van Kaemingadvies maakten een mooi programma voor ons.

Voordat we met de klantreis aan de slag gingen, kregen we eerst uitleg hoe we ons konden inleven in de verschillende groepen huurders; de starter, het gezin, doorstromer zonder kinderen, jonge senior en de oudere senior. Daarna gingen we aan de slag met de klantreis, dat is het proces van melding tot afgeronde reparatie. Bij elke stap hebben we stil gestaan wat betekent dit voor de huurder, is alles duidelijk afgesproken en gaat alles volgens planning. Maar ook hoe voelt een huurder zich als afspraken niet worden nagekomen. Op deze manier hebben we ons echt proberen te verplaatsen in de huurder (klant).

Op dinsdag 19 maart geven we  met elkaar een vervolg aan deze bijeenkomst met een “Leer en verbetersessie”. Daarin gaan we bespreken welke leer en verbeterpunten we samen kunnen bedenken. We verheugen ons erop om met elkaar te werken aan de kwaliteit van onze dienstverlening.

 

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden